Toplumun iyilik halinin sürdürülmesi, geliştirilmesi; eğitim, araştırma ve sağlık hizmet sunumuna yönelik güncel standartların belirlenmesi ve uygulanmasına öncülük eden referans bir merkez olmaktır.
Nitelikli eğitim, sağlık hizmetleri ve araştırmalarda yenilik ve mükemmelliği teşvik ederek bilime yön veren hekimler yetiştirmek; ulusal ve uluslararası iş birlikleri kurmak; topluma ve çevreye karşı sorumluluk bilinciyle sağlığı korumak ve geliştirmektir.
Amaç
Eğitim, hizmet ve araştırma alanlarında; etik değerleri gözeten, güncel yasal düzenlemeler ve iyi yönetişim ilkelerine uygun, birey, toplum, çevre sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine yönelik örgütsel bir yapı ve işleyiş oluşturmaktır.
Stratejik Hedefler
Sosyal farkındalık oluşturacak projelerin hayata geçirilmesidir.
AMAÇ
Çevre ile uyum içinde sağlıklı yaşamın sürdürülebilmesine katkı sağlamak amacıyla, etik değerlere ve çağdaş eğitim ilkelerine bağlı kalarak, ulusal ve uluslararası standartlarda tıp eğitimi sunmak; mezuniyet öncesi, mezuniyet sonrası ve sürekli mesleki gelişim programlarıyla nitelikli, donanımlı hekimler yetiştirmek; eğitim süreçlerinde paydaş katılımını ve bilimsel yenilikleri esas alarak toplumun ve sağlık hizmetlerinin ihtiyaçlarına duyarlı, katılımcı ve yenilikçi yaklaşımlar geliştirmek; ve toplumda ve bireyde sağlık bilincinin artırılması ile toplumsal farkındalığın oluşturulmasına katkı sağlamaktır.
HEDEFLER
1. Çağdaş ve Bilimsel Eğitim
1.1 Lisans ve lisansüstü düzeyde, güncel tıp eğitimi yaklaşımları ile ulusal ve uluslararası standartlara uygun eğitim programları hazırlamak, uygulamak ve sürekli geliştirmektir.
1.2 Ulusal ve uluslararası tıp literatürüne uygun çağdaş eğitim içerikleri sunmaktır.
1.3 Eğitim programlarını, bilimsel gelişmeler, sağlık politikaları ve toplumun güncel gereksinimleri doğrultusunda düzenli aralıklarla gözden geçirmek, güncellemek ve iyileştirmektir.
2. Sürekli Mesleki Gelişim ve Yaşam Boyu Öğrenme
2.1 Mezun hekimler ve sağlık profesyonellerine yönelik sürekli mesleki gelişim, toplum ve diğer paydaşlara yönelik yaşam boyu öğrenme kapsamında etkin sağlık eğitimi programları düzenlemek ve geliştirmektir.
2.2 Sürekli mesleki gelişimi destekleyici mikroyeterlilikler bağlamında eğitim olanaklarını sağlamaktır.
3. Paydaş Katılımı ve Kalite Güvencesi
3.1 Eğitim programı ve süreçlerini, paydaş katılımı ile şeffaf, katılımcı ve sürdürülebilir bir şekilde yürütmektir.
3.2 Eğitim süreçlerinde öğrenciler, öğretim üyeleri, mezunlar, hasta/hasta yakınları ve toplum kuruluşları gibi iç ve dış paydaşların görüş, öneri ve geri bildirimlerinden etkin şekilde yararlanmaktır.
3.3 Eğitimin kalitesini artırmak amacıyla elde edilen veriler ile programın sürekli yenilenme ve gelişimini sağlamaktır.
4. Eğitim Programı
4.1 Kurumsal dinamiklere ve global tıp eğitimi standartlarına uygun modeller seçilerek özgün bir eğitim programı yapısı oluşturulması ve uygulanmasıdır.
4.2 Güncel tıp eğitimi yaklaşımının benimsendiği ve program öğrenme çıktıları ile uyumlu öğrenme-öğretme yöntemlerinin belirlenmesi; programın akademik takvime uygun şekilde planlanması; uygun eğitsel materyal ve kaynaklarla desteklenerek sistematik biçimde sürdürülmesidir.
5. Ölçme-Değerlendirme
5.1 Eğitim programının tanımlanmış öğrenme çıktıları ve öğrenme-öğretme yöntemleri ile uyumlu, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış, güncel ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasıdır.
5.2 Yeterliğe dayalı öğrenme prensipleri doğrultusunda, iş başında değerlendirme yöntemlerini de kapsayacak şekilde çoklu değerlendirme yöntemlerinin benimsenmesi ve kullanılmasıdır.
6. Program Değerlendirme
6.1 Güncel program modellerinden yararlanarak, eğitim programının tüm bileşenlerini kapsayan değerlendirme yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin toplanarak analiz edilmesi ve program değerlendirme ile geliştirme süreçlerinde kullanılmasıdır.
7. Öğrenciler
7.1 Eğitim ortamının kapasitesine uygun sayıda ve eşitlikçi ilkelere dayalı öğrenci alım politikalarını benimsemek ve uygulamaktır.
7.2 Öğrencilerin eğitim programında kurul ve komisyonlarda temsiliyetini sağlamak, sürekli iletişim ve danışmanlık hizmetleri sunmaktır.
7.3 Öğrencilere ulusal ve uluslararası değişim hareketliliği, yaşam boyu öğrenme, bağımsız çalışma, kariyer planlama, kültürel, sanatsal ve sportif olanaklar sağlamak, duyurmak ve yararlanımlarına sunmaktır.
8. Akademik Kadro
8.1 Akademik kadro ve insan kaynağını çağdaş eğitim gereksinimlerine uygun şekilde sürekli geliştirmektir.
8.2 Nitelikli, yeterli ve adil bir eğitici kadrosu ile sosyal, kültürel ve akademik açıdan destekleyici bir öğrenme ortamı sunmaktır.
8.3 Programın modeli, yapısı ve tüm bileşenlerine uygun, kuruma özgü, sistematik ve/veya ihtiyaca yönelik eğitici gelişimi programlarının geliştirilmesi, takvimlendirilerek yürütülmesi ve sürekliliğinin sağlanmasıdır.
9. Fiziksel Altyapı, Mali Kaynak ve Olanaklar
9.1 Benimsenen tıp eğitimi modelinde, öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme yöntemlerinin uygulanabilmesi için gerekli eğitsel kaynak ve olanakların sağlanmasıdır (eğitim ortamı, eğitim araçları, destek sistemleri vb.).
9.2 Güncel bilimsel ve teknolojik düzeydeki eğitim ortamları, eğitim kaynakları ve olanakları ile eğitim verilmesidir.
9.3 Profesyonel yeterlilik ve deneyime sahip idari ve diğer personel ile eğitim süreçlerinin desteklenmesini sağlamaktır.
9.4 Program modeli ve yapısının gerektirdiği öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme süreçlerine uygun finansal kaynakları planlamak ve uygulamaktır.
10. Uluslararasılaşma ve Yenilikçilik
10.1 Uluslararası projeler, değişim programları ve iş birliklerini teşvik ederek eğitimde küresel standartlara ulaşmaktır.
10.2 Yenilikçi eğitim yaklaşımları ve güncel iletişim teknolojilerini etkin kullanarak, öğrencilerin ve eğiticilerin gelişimine katkı sağlamaktır.
10.3 Ulusal ve uluslararası kurumlarla iş birliği yaparak süreçlerin karşılaştırmalı değerlendirilmesi ve elde edilen veriler ile programın sürekli yenilenme ve gelişimini sağlamaktır.
1. Kurum içi, ulusal ve uluslararası iş birliklerinin artırılmasına yönelik hedefler:
1.1 Kurum içinde her Anabilim Dalının alt yapı olanakları, ilgi alanları ve yürüttükleri araştırma projeleri hakkında bilgi aktardığı mini toplantılar yapılmasıdır.
1.2 Temel ve klinik bilimlerin birlikte yer alacağı araştırma alanlarının oluşturulmasıdır.
1.3 Ulusal iş birlikleri için temel bilimler ve klinikler arasında görüş alışverişi ile yeni iş birliklerinin artırılmasıdır.
1.4 Uluslararası iş birlikleri için AB çağrılarının takip edilmesi, Proje Yönetim Ofisi duyurularının devamlılığının sağlanmasıdır.
2. Öncelikli araştırma alanlarının belirlenmesine yönelik hedefler:
2.1 Yapay zeka kullanılan karar-destek sistemlerinin araştırma alanları içine dahil edilmesidir.
2.2 Toplum tabanlı projelerin araştırma alanlarında daha çok çalışma gerçekleştirilmesidir.
2.3 Sinirbilim-Beyin araştırmalarının geliştirilmesidir.
2.4 Kardiyovasküler hastalıklarla ilgili araştırmaların artırılmasıdır.
2.5 Otoimmün hastalıklarla ilgili araştırmaların artırılmasıdır.
2.6 Epigenetik modifikasyonlar ile ilgili araştırmaların artırılmasıdır.
2.7 Kanser çalışmalarının artırılmasıdır.
2.8 Veri analizine yönelik araştırmaların yapılmasıdır.
3. Multi-disipliner araştırmaların artırılmasına yönelik hedefler:
3.1 Kurum içi iş birliklerinin artırılmasıdır.
3.2 Kurum dışı iş birliklerinin artırılmasıdır.
3.3 Faz 1 çalışmalara yönelik girişimlerde bulunulmasıdır.
4. Sanayi ile iş birliklerinin artırılmasına yönelik hedefler:
4.1 İlaç şirketleri ve ilaç araştırmaları yapan kurum içi paydaşlarla iletişimin artırılmasıdır.
4.2 Yapılan yayınlarda sanayi ile iş birliği sonuçları ile ilgili yayınların artırılmasıdır.
5. Yayın kalitesi ve sayısının artırılmasına yönelik hedefler:
5.1 Yayınların yüksek etki faktörlü Q1 ve Q2 dergilerde yayınlanmasını teşvik etmek için yayın ücretlerinin ödenmesine yönelik gelişimler sağlanmasıdır.
5.2 Genç araştırmacıların yazı yazmaları için teşvik edilmesidir.
5.3 Elsevier, Wiley vb. yayıncılar tarafından yapılan makale yazımı ve değerlendirilmesi konularında düzenlenen seminerlere katılımın artırılmasıdır.
6. Araştırmalara yapay zeka entegrasyonuna yönelik hedefler:
6.1 Araştırmalarda yapay zeka kullanımına dair seminer ve bilgilendirme toplantıları düzenlenmesidir.
6.2 Veri analizi ile ilgili konularda mühendislik fakültesi öğretim üyeleri ile iş birliği yapılmasıdır.
6.3 Genç araştırmacıların yapay zeka kullanımı konusunda teşvik edilmesidir.
HİZMET AMAÇ ve HEDEFLERİ
*Hedeflerin, stratejik planlama yoluyla, ölçülerek izlenebilir, yeniden değerlendirilebilir ve geliştirilebilir uygulamalara dönüştürülebilmesi için, ayrıntılı “hedef sıra sayısı, hedef kategorisi, hedef türü, hedef alt-türü, hedef adı, hedef tanımı, hedef değeri, güncel değeri, gösterge, ölçüm görevlisi, karar/uygulama sorumlusu, eylem planı/iş paketi/çıktılar sorumlusu” tanımlamaları, ayrı bir çalışma ile yapılacaktır.
AMAÇ
Toplum sağlığını ilgilendiren, en ileri düzeydeki sağlığı geliştirme, korunma, tanı ve tedavi yöntemlerini sunmak amacıyla bilimsel araştırmalar yapmak, gereksinim ve beklentilere uygun, kaliteli, hasta haklarına saygılı modern bir sağlık hizmetini, üstün nitelikli, yetkin ve yeterli sayıda çalışanla sunmaktır.
HEDEFLER
YÜTF Kurumsal Amaç ve Hedefleri, periyodik olarak güncellenen, hedef indikatörleri (eğitim, hizmet, araştırma) ile izlenmektedir. İlk pilot örnekleri 2014 te sunulan ve 2019 yılında revize edilen “Stratejik Hedef İndikatörleri” belgesi, 2025 yılında genişletilerek ve TEPDAD MÖTE Standartları 2025 ile ilişkilendirilerek yeniden düzenlenmiştir.
“YÜTF Stratejik Hedef İndikatörleri Belgesi”nin amacı, “YÜTF Kurumsal Amaç ve Hedefleri” belgesinde yer alan, kurumsal stratejik genel çerçeve hedefler ve eğitim hedefleri ile TEPDAD MÖTE 2025 standartlarını ilişkilendirilen, performans bağlamında hedef indikatörlerini tanımlamaktadır. Bu belgede, hedeflerin, stratejik planlama yoluyla, ölçülerek izlenebilir, yeniden değerlendirilebilir ve geliştirilebilir uygulamalara dönüştürülebilmesi için, ayrıntılı “hedef sıra sayısı, hedef kategorisi, hedef türü, hedef alt-türü, hedef adı, hedef tanımı, hedef değeri, güncel değeri, gösterge, ölçüm görevlisi, karar/uygulama sorumlusu, eylem planı/iş paketi/çıktılar sorumlusu” sütunları yer almaktadır.